Festiwalowi towarzyszą rokrocznie wydarzenia teatralne. W tym roku zaprezentujemy m.in.:

  • Scenariusz dla nieistniejącego lecz możliwego aktora instrumentalnego - spektakl Bogusława Schaeffera w reżyserii i wykonaniu Jana Peszka.
    16 września 2021, godz. 19.00, Sala im. Janusza Koniusza, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze, Al. Wojska Polskiego 9.

Autor sztuki, kompozytor i dramaturg Bogusław Schaeffer, dopiero po jedenastu latach przyznał, że zaprojektowany przez niego aktor instrumentalny faktycznie istnieje i że jest nim nie kto inny, tylko Jan Peszek!
Monodram, to godzinny popis warsztatowego mistrzostwa, gdzie kreatywność, wyrazisty styl i temperament Jana Peszka przenika się z wyrafinowanym żartem i dość krytycznym spojrzeniem na sztukę współczesną i problem wyobcowania jej twórców. Niby żart niegdysiejszej awangardy, niby wykład wypełniony akademickim tekstem – w wykonaniu aktora instrumentalnego to fenomen projektu Schaeffera, który raz ukazuje artystę jako kapłana sztuki, a raz jako błazna. Jan Peszek, przekraczając kolejne granice, z wirtuozerskim wyczuciem przechodzi od apoteozy sztuki do kpiny z jej wybujałej dumy. Spektakl, będący jednocześnie utworem muzycznym i teatralnym, a wypełniony znakomitym głosem, perfekcyjnym ruchem scenicznym oraz zdolnościami parodystycznymi Jana Peszka to gwarancja niezapomnianych wrażeń.
I przestrzegamy – rura, mokra szmata, jabłko i drabina nigdy już nie będą takie same!

reżyseria: Jan Peszek
Obsada: Jan Peszek

Czas trwania: 60 min

Cena: 60 zł, Bilety już dostępne na Abilet.pl

Sala im. Janusza Koniusza, WiMBP im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze, al. Wojska Polskiego 9. Wstęp przy zachowaniu zasad reżimu sanitarnego.


  • Wanda Immortalis. Misterium. Jest to adaptacja dramatu Cypriana Norwida pt. Wanda. Rzecz w obrazach sześciu (1852) w wykonaniu Teatru Kropka Theatre.
    18 i 19 września 2021, Park Książęcy w Zatoniu

    Adaptacja i reżyseria     Jolanta Juszkiewicz
    Projekt w fotografii        Marek Lalko
    Wykonanie: Marta Pohrebny, Justyna Śmietańska, Jolanta Juszkiewicz, Anna Łuczkiewicz, Cezary Zygmunt Molenda, Krzysztof Kowala, Łukasz Szpilski, Jarosław Skorulski, Krystian Pawelec.

    Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

    Teatr Kropka Thetre    
    Autorski osobny Teatr Kropka Theatre Jolanty Juszkiewicz założony w Syndey działa od 1997 roku. Działania twórcze w Australii, Albanii, Anglii, Armenii, Brazylii, Bułgarii, Emiratach Zjednoczonych, Finlandii, Francji, Iranie, Izraelu, Karabachu, Karelii, Kazachstanie, Kosowie, Luksemburgu, Macedonii, Osetii, Polsce, Rumunii, Słowacji, Szkocji, Szwecji, Ukrainie.

    Jolanta Juszkiewicz – absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST we Wrocławiu. Staże teatralne w Indiach w Sri Ram Center, w Norwegii przez uczestników warsztatów Grotowskiego, w Kanadzie wśród Indian tancerzy Alejandro Ronceria. W Australii skończyła Performing Arts Studies na Sydney University i założyła teatr Kropka Theatre. Razem z artystami różnych kultur rozwinęli indywidualną metodę pracy oraz repertuar w języku angielskim. W ramach otrzymanych grantów od Australian Council for Arts uczestniczyła w Międzynarodowej Szkole Antropologii Teatru ISTA prowadzonej przez Eugenio Barba oraz w seminariach Odine Teatre w Danii. Parokrotna stypendystka Ministra Kultury oraz Prezydent m.in. Warszawy i Marszałka Pomorskiego, nagradzana na międzynarodowych festiwalach. Teatr Kropka Theatre prezentuje swój autorski repertuar na festiwalach w Ameryce Południowej, Australii, Azji, Europie, Skandynawii, na Kaukazie, Bliskim i Dalekim Wschodzie.    

    Działalność artystyczna Jolanty Juszkiewicz ma charakter bezkompromisowy. Niezmiennie pracuje w etosie, który wyznacza wysoki poziom artystyczny, nieskończenie odległy od merkantylności. Jej spektakle wyróżniają się oryginalnością tak pod względem formy jak treści. Konsekwentnie poszukuje równowagi pomiędzy słowem, a pozawerbalnymi środkami wyrazu. Niestrudzenie bada delikatną materię rozpiętą miedzy człowiekiem a historią, losem indywidualnym a zbiorowym. Mateusz Kanabrodzki

 

bandura (1)
Źródło: drezdenecka.pl

  • 15 września o godz. 16.00 Teatr Kotłownia wystąpi w Parku Książęcym w Zatoniu.


Pogodzić się ze światem -
monodram teatralny inspirowany życiem i twórczością Edwarda Stachury w reżyserii i wykonaniu Bartosza Bandury. Do jego stworzenia wybrane zostały teksty, które Stachura pisał lewą ręką, gdyż prawa była już bez palców po pierwszej próbie samobójstwa. Teksty wstrząsające, na granicy depresji i obłędu. O niepogodzeniu się ze światem, ale i ze sobą. W dodatku:


[…]zakończone śmiercią, więc przypieczętowane samym sobą, wyznanie. [...] Przestało mu smakować życie, a Edward Stachura nie mógł żyć, nie delektując się światem. Jerzy Satanowski

Spektakl Pogodzić się ze światem prezentowany był m.in. w Wilnie podczas Dni Teatru Polskiego na Litwie, w Teatrze Miejskim w Lesznie, w Teatrze BOTO podczas Sopockich Konfrontacji Teatralnych, na 3. Festiwalu Literackim „Słowa na puszczy” oraz podczas XV. Ogólnopolskich Spotkań Poetów „Biała Lokomotywa”. Został również zakwalifikowany do Tyskiego Festiwalu Monodramów "MOTYF".

Teatr Kotłownia znajduje się w podziemiach Kościoła Parafialnego pw. Przemienienia Pańskiego w Drezdenku. Miejsce powstało z inicjatywy ks. Jerzego Hajdugi oraz Bartosza Bandury. Kameralna przestrzeń w unikalnym anturażu, sprzyja spektaklom teatralnym, wieczorom autorskim i recitalom muzycznym. W Teatrze Kotłownia grają zawodowi aktorzy. Głównie zatrudnieni w Teatrze im. J. Osterwy, m.in.: Kamila Pietrzak-Polakiewicz, Marta Karmowska, czy Michał Anioł. Ale ze względu na niezwykłość sceny w podziemiach do Drezdenka przyjeżdżają aktorzy i widzowie z innych części Polski.

 

 

Go to top
JSN Pixel 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework